نماینده مردم اردکان درمجلس شورای اسلامی گفت: اردکان با وجود مردمانی متدین و سخت کوش و بزرگان علمی، فرهنگی و سیاسی توانسته در تمدن ایرانی - اسلامی کشورمان نقشی تاثیرگذار و سندی پر افتخار رقم زند.

ˈمحمدرضا تابشˈ در ارتباط زنده تلفنی با برنامه صبح بخیر ایران که از این شهرستان پخش شد ،افزود: من افتخار می کنم به همت مردمی که با رنج و سختی ،کویر خشک و خشن را رام خود ساختند و زندگی زیبایی را آفریدند و شکرانه خدمت به آنها را تلاش بیشتر برای تحقق خواستها و مطالباتشان میدانم .

وی با اشاره به شهرت شهرستان اردکان به یونان کوچک ادامه داد: این خطه به دلیل علما و مشاهیرش از دیرباز به این نام شهره شده و با وجود شخصیت های ارزشمند، در عرصه بین المللی، ملی و منطقه ای تاثیرگذار بوده است .

نماینده اردکان در ادامه با اشاره به صنعتی بودن این شهرستان گفت:شهرستان اردکان با داشتن پتانسیل ها و ظرفیت های صنعتی و معدنی با ارزشی که در اختیار دارد توانسته به یکی از شهرستان های مثال زدنی در سطح منطقه تبدیل شود .

وی اظهار داشت: مردم اردکان با همت والا و با وجود سختی های فراوان از جمله مسئله مهم کم آبی، توانسته اند اردکان را به قطب صنعتی و اقتصادی تبدیل کنند .

تابش در پایان گفت: جاری بودن زندگی در بافت تاریخی اردکان در سطح کشور مثال زدنی است و با سوغاتی چون حلواارده، ارده، پسته ، انار و ... توانسته است زندگی سالمی را به همشهریان و هموطنان عزیز هدیه کند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا